Uppdatering från bilen!



Hej alla!

Dålig uppdatering, jag vet och jag skäms! Har tagit bort alla inlägg och tänkte nu göra ett nytt försök. En ny stad, ny skola, nytt allt men samma blogg och samma tjej.

För en månad sedan flyttade jag till Uppsala och lämnade Sundsvall och allt det innebar bakom mig. Har saknar staden som tusan och mina vänner desto mer! Som tur är har jag 3 hårdingar i Uppsala som har varit otroliga klippor att luta på när det blir tufft. Skolan är underbar, jag älskar att komma till polacks och känna att jag är uppsalastudent. Känslan är otrolig och jag är otroligt stolt att jag har tagit mit dit. Programmet är desto jobbigare, många tunga föreläsningar som inte är lika roliga. Jag har ännu inte bestämt mig riktigt om jag tycker om det, det hela går upp och ner i "perfekta sinuskurvor" (citat okänd kille, avslutningsgasquen).

Jag bor i flogsta, det är Uppsalas största studentghetto. Varje kväll 22.00 hörs flogstavrålet, ett ångestvrål inför kommande tentor. Varje kväll, det är ganska otroligt. Kolla på youtube! Flogsta består av ett antal höghus vardera med 7 våningar och 2 korridorer på varje våning, varje våning med 12 rum. Jag bor i hus 4, våning 2. En ganska lugn korridor men det är fruktansvärt att dela kök med 11 andra. Mitt rum är i alla fall väldigt fint, där trivs jag!

Nu sitter jag i bilen på väg till Sundsvall. Mamma och jag passar på att åka dit och utföra några ärenden och samtidigt träffa nära och kära igen. Jag längtar så!

Jag måste bara passa på att säga grattis till min fina vän Sofie Stålnacke som igår fick ett litet flickebarn som ska heta Alma, som säkerligen kommer bli lika vacker som Sofie. Mina tankar går till er! :)

Snart ser jag Sundsvall!!!! HEJJA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0